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No.841
Help me with my laptop!!!
by Kyoko from バンクーバー 2003/08/12 11:50:33

I have a problem with my laptop. When I was using it the other day, suddenly, it crashed and blue screen came and gave me an error message. Now, I wouldn’t turn on!!!!
Please help me with my TOSHIBA Japanese laptop. etso9314@hotmail.com

Res.1 by 助ける人 from バンクーバー 2003/08/12 22:28:38

What’s error message? Would you post it here? Maybe I can help you.  
Res.2 by 無回答 from バンクーバー 2003/08/12 22:55:43

さすが助ける人さん!頼りになります!!  
Res.3 by thank you for your help from バンクーバー 2003/08/13 08:49:21

The only thing I can see is ”press ’r’ to repair”. Even though I press ’r’, nothing happens. My system recovery CD doesn’t work either. I went a few steps and stopped running it..  
Res.4 by 助ける人 from バンクーバー 2003/08/13 18:47:20

if you haven’t any important file in your PC, you can format it then you can install a New OS with recovery CD. by the way, you must start your PC from floppy disk then to do it.
 
Res.5 by 元SE from バンクーバー 2003/08/13 19:53:04

成功報酬10$で見に行きましょうか?
lvis_a@hotmail.com  
Res.6 by thank you for your help from バンクーバー 2003/08/14 08:40:58

I’ve tried formatting, but it failed for some reason... Start from FD? How is it different from starting from CD and how can I start from FD?  
Res.7 by I really need your help from バンクーバー 2003/08/15 08:44:33

I went to a Japanese computer store in Van, but they couldn’t get it fixed. They said I had to send it to TOSHIBA Japan... Nothing wrong was Hard disks. I guess it’s because of power or fuse inside the computer... Can anybody fix it??  
Res.8 by 助ける人 from バンクーバー 2003/08/15 18:10:50

東芝PCについて、詳しいことが分かりませんが、もし、CDの中に起動用ファイルがあれば、そのままCDから起動して、再インストールも可能、CDの中に起動用ファイルがなければ、先ず、PCのシステムの中から起動用ファイルを3.5インチのデスクに落として、そして、3.5インチのフロッピデスクから起動して、ハードデスクをフォマートし、再インストールすること。もし、ハードテスクが壊れた場合には、ハードを交換しかできません。東芝の機種について、こちら(バンクーバー)のPCの店に殆ど有りますので、わざわざ日本に送って修理してもらう必要がない、PCの保証期内なれば、運賃がかかりますが、保証期外の場合には、日本での修理代はもっとかかります。
因みに40G のハードデスクは約170カナダドル位。
ご参考まで  
Res.9 by thank you for your help from バンクーバー 2003/08/16 20:45:53

助ける人さん、どうもありがとうございます。結局、私のPCは、ハードドライブに問題はなく、電源かフューズなどの内部のものに問題があるらしいです。ここカナダでは、どうしようもできない状況だと、お店の人に言われました。結局、中古で新しいPCを買いました。色々、情報をありがとうございました。感謝しています。  
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