jpcanada.comについて / 広告募集中 / jpcanada.com トップ

注意事項:当サイトのコンテンツをご利用いただく全ての方は、利用規約に同意したものとみなします。
このサイトの掲示板は情報交換やコミュニケーションが目的で設置されています。投稿内容の信憑性については、
各個人の責任においてご判断下さい。全ての投稿において、投稿者には法的な責任があることをご認識ください。
また、掲示板上で誹謗・中傷を受けた場合は、速やかにサイト管理者までご連絡をお願いいたします。→連絡先
ちょっと聞いてよ
愚痴りたい時に限って、話す相手が見つからない事ってありませんか?
愚痴はもちろん、素敵な話から悩みまで、ここに書き込んでスッキリしましょう!
新規投稿される方は、こちらへ(アイコンの説明もあります)
No.4340
Never go to Taisho Japanese restaurant
by J Z from バンクーバー 2007/10/09 01:29:17

My son and his friend, both are teenagers, went to Taisho Japanese restaurant at Metrotown today for lunch. The bill was printed out as over $39 but it was crossed out and rewritten as $43 by hand. My son and his friend had some coins and they were being careless in counting. They thought they paid enough and left. The manager chased them and took them back to the restaurant counter. The money they paid was short of 87 cents and they didn’t pay tips. So they paid the short 87 cents. The manager was very angry, another manager from inside came to them, the second manager said "and the tips". So they paid $4 tips, then one of the managers said "You can go now" My son and his friend were angry, they left and looked back. The first manager who chased them was still looking at them angrily. My son showed his middle finger, the manager shouted from inside "F--k You".

I agree that my son and his friends were wrong in the first place, they should have counted the money probably and should also pay tips. However, I think the managers were over-reacting for 87 cents. And, on top of it, they surrounded the customers and forced them to pay tips is just too rude.

I hope no one will have this same experience.

Res.1 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 02:47:01

I am very sorry to hear what happened to your son,but I think that Taisho Japanese restaurant is not real Japanese restaurant and owner is Chinese or Korean.

I don’t dare to go and eat Taisho’s food.
If your son wants to have good services and good Japanese food. I recommend 「Hi genki」Japanese restaurant where not far from Metrotown.

I hope that he will be satisfied with food and services.

http://www.mapletown.ca/dining/restaurant/detail.php?res_id=3  
Res.2 by JZ from 無回答 2007/10/09 10:18:15

Thank you for your fair comment. Actually we had been to Hi Genki before. It was great. My son is not fuzzy at food or service. He was just upset at the attitude of the manager and I think we should let the public know to bring attention to the owner. Yes, we know the owner is Chinese or Korean. It was a bad experience. Thank you again.

Res.3 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 10:55:54

Maybe your son and his friend should write a letter of complaint to the owner of the restaurant and/or Metrotown customer service. I think that telling people on JPCANADA not to go to Taisho would be considered an interference with their business. You can, however, say that your son and his friend had a horrible experience at Taisho so THEY (and you) would never go there again. You can’t explicitly say "don’t go there!" to others.

Now that’s not to say that you don’t understand your frustration. I totally agree that the language the manager used was inappropriate, even though it seems your son provoked it. Also, about tipping, there has been an extensive discussion on this topic on JPCANADA and it seems that many restaurants in Vancouver take this matter very seriously, due to a large influx of population who are not used to the custom and therefore not pay tip.

Like the other person said, not all "Japanese" restaurants treat customers like that or chase after customers for a few cents. I hope that your son and friend would not generalize this incident.  
Res.4 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 10:56:53

typo... "...not to say that I don’t understand your frustration"...not "you"...  
Res.5 by JZ from 無回答 2007/10/09 13:24:14

Thanks for spending the time in reading and writing.

Actually I was brwosing the internet trying to get the restaurant’s website and send email to the owner but there wasn’t one. I just wanted to take the convenience way which puts in online instead of writing and visiting the post office. I just hope that the owner is sometimes checking the Japanese community newsletters since his business is in connection with Japanese culture and that he will read this comment.

Sometimes I meet bad service at restaurants and I still tip because I know the staff basically consider tips as part of their income. Therefore I do think my son and his friend should have paid tips in the first place.

Yes you are right, it is not my place to tell anyone not to go to a specific restaurant. To anyone who’s reading this comment, I wish to change the original title from "Never got..... restaurant" to "A restaurant I will never go". Again, thanks for your time.  
Res.6 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 16:53:23

http://www.dinehere.ca/restaurant.asp?r=926

You can add to the review of this restaurant at the above URL. I think it is important to let other people know, and the above website would be a good place for it, since when you search "Taisho Japanese restaurant" on Google, the first link is that.  
Res.7 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:04:29

なんだかなぁ、行儀の悪いティーンエイジャーがたまたま入ったレストランで怒られて、馬鹿な親が逆切れして必死に書き込みしているようにしか見えないけど。 やはり親がこうだと、子供もそうなるね。

Res.8 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:12:49

私はこの親御さんは考え方しっかりしてると思いますけど? お店側を一方的に批判してるわけじゃないし、息子とその友達の非も認めていますよ? 親がしっかりしてても十代の子供なんて世間のこととかもよくわかってなくって自己中心だったり、こんなもんじゃないですか?   
Res.9 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:31:46

わざわざこんなトピNever go to Taisho Japanese restaurant建てた意味は何でしょう。腹いせに、大将レストランに対して嫌がらせ? 
こんなトピ建てる前に、納得できないなら親御さん自身がそのレストランに行き、事実を確認されたらどうですか? 子供が可愛いのは、わかりますが、子供の言うことを100%鵜呑みにしてこんなトピを建てること自体、親ばかとしか思えませんが。  
Res.10 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:41:53

↑ 何でこのトピを立てたか、ちゃんとレスしてるよ。   
Res.11 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:47:25

I hope no one will have this same experience.

これは詭弁だろ。 ただの腹いせだよ。  
Res.12 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 17:56:47

トピヌシはさっさとその大将レストランに行って、事実確認して来いよ。子供からの又聞きでこんなトピ立てるなんて、常識を疑う。  
Res.13 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/09 17:58:36

みなさん英語でレスしてあげたら?
トピ主日本語読めないかもしれないし、、、。  
Res.14 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 18:10:57

トピ主は日本語、読めてます。ただ、都合が悪くてレスしてないのでは?  
Res.15 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/09 18:16:27

前にうちの社長が食べに行ってザルゾバを頼んだら、
汁が天ぷらのツユだったと怒ってました。  
Res.16 by J Z from バンクーバー 2007/10/09 21:13:56

Thanks. I found the website you gave me and I did a revire just now.  
Res.17 by J Z from バンクーバー 2007/10/09 21:51:06

Dear Res.7 san. Thank you for your comment. I can read Japanese but unfortunately my PC can’t type Japanese. Reading is not a problem. By reading what I read, you may think I am 100% on my son’s side. Actually I am not, I think it was my son’s fault in the first place. I also think it was a very non-cultural way of him to show his anger by fingering. Moreover, I wish to apologise for indicating on the title suggesting people not to go to the restaurant. I have no right to tell who to go where. I wish to take it back and change the title to "A Restaurant I will never go again". This was the first time my son ever showed his finger in public. He usually doesn’t go wild.  
Res.18 by J Z from バンクーバー 2007/10/09 22:04:49

Dear Res 9 san. Thank you for your comment. Yes you are right, I was wrong in suggesting Never Go to Taisho Japanese Restaurant. It was not my place to suggest so. However, I wish to let you know that I am not 100% on my son’s side. I don’t hate the restaurant, I just think the managers’ attitude was over-reacting for short of 87 cents. I agree it was my son’t fault in the first place but the managers were just not professional at all. I don’t have time to go confirming at the restaurant. According to my son’s school reports, my neighbours and my friends. My son is not a trouble maker.  
Res.19 by J Z from バンクーバー 2007/10/09 22:07:46

Dear Res 13 san. Thank you for being considerate. I do read Japanese. It’s just that my PC doesn’t type Japanese.  
Res.20 by J Z from バンクーバー 2007/10/09 22:12:15

Thanks Res 14 san. Yes I do read Japanese. It’s just my PC doesn’t type Japanese. I was too busy to write immediately. Thank you for spending time in reading and writing on this matter.  
Res.21 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/09 22:35:22

ジャパレスの良さはどーーんなに最低でもお客さんへの対応が丁寧な事。
どんな状況にあったとしても店側からFワードを発するなんて信じられない。
そんな店は多くの人にとって百害あって一理無しだね!

Res.22 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 23:15:46

トピ主さん、ちょっと矛盾してるんですけど。

you may think I am 100% on my son’s side. Actually I am not,

と言っときながら、

change the title to "A Restaurant I will never go again".

って、トピ主さん、そのレストランに行った事ないんでしょ?

100% 息子サイドですよ。

腹だたしいのはわかるけど、親としてはちょと大人げないですね。

Res.23 by 無回答 from 無回答 2007/10/09 23:22:18

大人げない。。とかそんな問題じゃないと思います。
子供は悪いことしてないのに、なぜ指をFにされなくてはならないのか、いつでも親は子供の味方と言うことを態度で示すのは、子供と親との信頼関係だと思います。

良いことは良い!!悪いことは悪い!!
特にカナダでは自分の正当性をちゃんと主張しないと
潰されてしまいますよ。

Res.24 by J Z from バンクーバー 2007/10/10 00:59:43

Thank you for all your comment. I am tired.

For those who think I am just spoiling my son, it’s OK. You don’t know and you don’t have to know.

For those who agree with my opinion, thank you. I just want to say I hope no one will have to go through the same experience. The important thing is I already made my point. That’s it. No further comment.  
Res.25 by 無回答 from 無回答 2007/10/10 07:43:45

締められたようですが、トピ主さんやっぱり『過保護』だと思いますよ。  
Res.26 by 55歳 子供4人 from 無回答 2007/10/10 09:35:07

子供4人を育ててきた親として、私はそうは思いません。子供の人権を守るのは親の責任。子供が嫌な経験をし、いっしょになって考えてやることの、どこが悪いのですか?それを過保護と言うなら、親は何をするのですか。

放任主義は親との関係が薄くなり、親や社会に対する思いやりが欠け迷惑なことをやる可能性があるんです。親がいつも子供の目線で見、
考えることで、いつも守られてる思いを育ててやるのが親の責務だと思ってます。

Res.27 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/10 10:40:25

「過保護」というのとは、ちょっと違うと思いますよ。

でもこの場合、ティンエイジャーが小銭ジャラジャラ出して払って、確かめもせずさっさと店を出て、ごまかされたかもと思って急いでカウントしたらチップを置いてないどころか、87セント(日本円なら今なら100円位ですよね)も足りなかった。この場合は、急いで追いかけてくるのは当然のことだと思います。

この時点で、客観的に見ると、このティーンエンジャーたちは、意図的に小銭をごまかしをしようとした奴、ということになって、厳しい態度に出るのはある意味、おかしくないと思います。

単価の安い客商売をしていると、常に金銭ごまかし、食い逃げなどのリスクが付いて回ります。そういう客は実際に存在しますし、店の経営者なら、そういう人たちと関わった経験もあるでしょう。特に小銭ばかりで払うというのは、金銭をごまかす客がやる、一番のシグナルだと思います。

そういう客に甘いと、また似たような客が来るのですから、店としては確固とした態度で挑むのは、ある意味当然だと思います。

もちろん、親など、その子たちを知ってる人なら、そういうことを意図的にする子かどうかは一目瞭然ですが、まったく知らない相手にそれを求めるのは無理でしょう。

小銭で払ってお金が足りなかった(しかもチップも払ってない)ということで、追いかけていっても、その態度が「間違いでした。ごめんなさい」という態度が見られれば、純粋に間違いだったんだなぁと許せるところが、たぶん、その後の彼らの態度も、(たとえ実際は反省していたしても)反省しているどころか、通常のチップだけではなく、間違えたことにエトラワークについてのチップすら払う気も見せないので、これは絶対に確信犯だと思われたのだと思います。

もう一度言いますが、こういう態度は「過保護」とは呼ばないと思います。ただ身内かわいさに、状況を客観的に見ることができず、目がくもってしまっているのだと思います。

このレストランは行ったことはありませんが、メトロタウンということと非日本人経営らしいということで、だいたいの雰囲気は想像できます。つまり、高級レストランでもなく、安いメニューをそろえているところは、金銭ごまかしをするような人も、チップをおかずに逃げるような人も、日常的に相手にしているのでしょう。特に相手が子供だと、そんなこと(金銭ごまかし)な通らないんだということをきつく態度で示すのは、サバイバル状態の経営者なら当然だと思います。

考えてみてください。結局、この子たちが払った額は、自分たちが食べた額+10%という相場よりもかなり少ないチップですよ。

小銭ジャラジャラさせて払って、相手にカウントさせて、自分が間違っていて追いかけられて、しかもチップを払ってないことを指摘されたという、常識的に見ると、普通の客なら何も言わずに常識的にやることをやらず、それに怒り、最後に中指まで立てるというのは、彼らにまったく感情移入のない私から見ると、お店側のほうが気の毒という気がします。  
Res.28 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/10 11:03:10

最近の親ってみんなこんなもんなんですかねぇ。
自分がそう育てられたからってのもありますが、
私があなた(トピ主さん)であれば、
親の立場から、じっくり話を聞いたあと。
子供を叱ります。
「バカモン!」って。
No matter what...他人に中指を立てるような子に育ててしまった自分を嘆きながら(多分オーバーアクション気味に)、
確りきつく言いますよ。
まず、疑われるような行動をしたのは自分の子供なんですから。
そのあとで・・・勿論フォローします。
「いい勉強になったね」って。

一緒になってお店の人の悪口は言いません。
勿論ソコのお店の人のアクションも褒められたものではありませんが、それは反面教師として学ぶ部分があると思うんですよ。

こういうところ(掲示板)で「あの店には行かない方が好い!」なんて事をわめきたてているのをコドモが知られでもしたら???
私だったら(自分が)恥ずかしいですね。

ま、子供を見れば親の姿がうかがえる・・・とも言いますから。  
Res.29 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/10 12:02:04

ティーンエイジャーという、これから社会に出てゆく人たちにとって、自分の行為からも、相手の行為からも多くを学べる機会だったのに、腹を立てて終わってしまうのは、もったいないですんね。

普通はここで人生経験豊かな親が先生、周囲の人たちが方向を示してあげるところですが、トピ主さんはそういうタイプでもないみたいで、何だかかわいそうです。

この子たちには「この店主はどうするべきだったか」を考えてもらいましょう。
そして、自分が店主になって、自分たちと全く同じ客が来て、同じことをしたら、どうするのが理想的な対処か、考えてもらいましょう。
「自分が店主だったら」と想像力を働かせ、全体として問題がどう解決されるべきかを考えさせるだけでも、大きな教育になります。

また大人として、カウントしないとわからないような小銭ばかりで払うのは失礼なこと、もし仕方がない場合は、相手がカウントし終わるのを待って店を出ることも教えてあげましょう。小銭を置いて、サッサと出てゆくのは、ごまかしをしていると疑われて当然だということも。

そして普通のサービスを受けたらチップを置くのがカナダの常識であって、チップを置かないのであれば、その理由をきちんと店に伝えることができれば満点です。

人に中指を立てるのは、人間として最低なこと。腹がたったからといってそういうことをしていると、実社会では誰にもリスペクトされない人間として扱われる(実際にそういうタイプの人として扱われ始めていますね)ことについても反省させましょう。

これから社会に出てゆく人間として、成人としての最低限の常識や礼儀を教えるのは親の仕事だと思っていますが、親がいなかったり、親に教える能力がない場合は、こうやって、他人からのリアクションで自分の行為が受け入れられるものかどうかを学んでゆきます。頭がよければ、状況を読んでいろいろ学んでゆけると思いますが、そうでなければ、成人しても同じような間違いをくりかえし、社会的に受け入れれない人間になってしまいます。

ティーンエイジャーという、社会に出る前の重要な時期、きちんとした社会常識を身につけさせてあげるのも、親がしてあげられることだと思いますが、トピ主さんは、せっかくの学びの機会を、学びだと思わずに、ティ=ンエイジャーの視点にまで下がって一緒に怒っているだけというのは、本当にもったいないことだと思います。  
Res.30 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/10 13:54:37

res26san,

親が一緒になって考えてやることは大切ですが、
曇りなき目でお願いします。
55歳でお子様4人もいらっしゃるとの事。
ベテランのお母さんだとは思いますが・・・
なんだかこういうお母さんたちが増えているのかな?って気がしました。モンスターペアレントと呼ばれませぬように、お気をつけください。  
Res.31 by 無回答 from 無回答 2007/10/10 14:53:42

レス27さんと同じ考えです。

トピ主さんもわかっていらっしゃるとおり、一番の問題はきちんと支払わず、小額と言えども食べ逃げをした息子さんたちに責任があります。
極論を言えば犯罪です。 たかが87¢なのに、というのは通りません。 

他のことよりもこのことに最も注目して私が親なら我が子をしかることでしょう。 しかも自分たちの間違いを反省していたら中指を立てるなんて行動も起こりえません。 

まずはすべて小銭で支払うということはあまり良くないことを教え、どうしても小銭しか持ち合わせなかったらお店の人が勘定確認するまで待つこと、レストランではチップを払うのが常識であることを理解させるのが大切だと思います。 (ここではお店のサービスがひどくてチップを置かなかった、というケースではないですよね?)

自分たちの取った行動が店がわに食い逃げと疑わせるものだったからこそ、お店の人も追いかけたりきつい行動に出たのだと思います。
そして息子さんが中指を立てたことでFワードが返って来たのでしょう。 Fワードはもちろん誉められた行為ではありませんが、自分たちのした間違いを詫びもせず、常識であるチップも払わず、中指まで立ててくる人に激怒するのもわからなくは無いです。 そういう行動で「こんなレストランには行かない」と決めるかどうかは各自の自由でしょう。

私は本当に親が子供のことを考え愛しているなら、間違ったことを正して将来社会にでてからも人に迷惑かけることなく、思いやりと常識をもった生き方をしていけるようサポートしていくことが望ましいのではないかと思います。   
Res.32 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/10 16:12:50

このトピを読んで思ったこと。
お店の経営って大変だよね。

ほんと、世の中にはいろんな人がいて、
きちんとした人もいるけど、必ず変な人もいて。
でも、お店を開いてる以上は、
こーんな人でも、あーんな人でも、対処しなきゃいけなくて。
食い逃げだけじゃなくて、強盗とか、盗みとか、
いろんなところに毎日目を光らせてなきゃいけなくて。

別にこの店主だけの肩を持つわけじゃないけど、
代金をごまかされたと思って時間と労力をかけて追いかけていった挙句、チップも払う気もなく謝りもせず、挙句のはてに中指たてられた日にゃ、Fワードくらい吐きたくなるかもね。

大衆レストランの経営は大変だー。  
Res.33 by Dad from 無回答 2007/10/10 17:26:31

When an incident like this that involves your child occurs
it is always important to take or consider an objective
view that is a third-party’s view or even the other party’s
viewpoint. If you do this you see the following.
1. What caused this incident? - Your child paid 87 cents
less than the amount owed. Whose fault is this? - Your son’s.
2. The manager chased them and broght them back to the
restaurant. Is this action justifiable? - Yes.
3. Another manager asked for the tip. Is this action
justifiable? - Yes (in countries tipping is customary).
4. Your son gave them a finger. Is this justifiable? -
Of course not.
5. The manager shouted, "F--k you." Is this action
justifiable? - Marginally yes (not commendable but
considering your son gave him a finger).

If you look at it this way, you notice that there’s
really nothing wrong with what the store side did.
You should rather appologize and thank them they did
not take any legal action.

Res.34 by Res.7 from 無回答 2007/10/10 18:30:35

やっと、まともなレスが出てきたね。最初の方は日本人も地に落ちたと思ったけど、結構まともな考えを持ってる人もいてちょっと安心しました。 子供可愛さで周りが見えなくなってしまう親があまりにも多くなり、常識のない子供が増えてしまうんだよね。全部親の責任ですよね。 一度日本でこんな光景を見た事があります。電車の中で靴のままシートの上を飛び回り、大声で遊んでいる5−6歳の子供がいました。50歳代のおばさんが子供を注意したところ、親が逆切れしてそのおばさんに食ってかかっていました。その時、日本は終わったと思いました。  
Res.35 by 無回答 from 無回答 2007/10/10 23:31:17

ふとした疑問アンド横レスですが、以前「チップは払いたくない、払わなくてもいい」って言っていた人たちはここには全くレス入れていないみたいですね? 皆さん「チップも払うべきだった」っていう意見みたいなので。 サービスがどうだったかもわからないのに、チップは強制してもOKっていう意見みたいですが、そこのところはどうなんでしょう。 金額が少なかった分は強制してOKと思いますが、チップを払うまで客を帰さないというのはどうですか? それも客の態度が悪かった場合は許されるということですか?  
Res.36 by 無回答 from バンクーバー 2007/10/11 00:15:41

↑このトピ主のケースと、普通のチップとは同列には考えられないでしょう。ここで、そんな一般的な話を持ち込んだら、トピがずれすぎてしまいます。そのことを論じたければ、新しくトピを立てましょう。  
ちょっと聞いてよトップ 新規投稿 jpcanada.com トップ
Supported by Spencer Network