貼ってくださってるリンクを見ると、パスポートの全ページコピーや、notice of assessment は要らなくなったみたいですが、その代わり、コピーした提出書類が原本と同じかどうか、Notary public で certify してもらう必要があるみたいに書いてありますよね(私の解釈、合ってます?)。
トピ主さん、皆様お久しぶりです。レス2です。
参考になればと思い・・実は本日PRカードが無事届きました!
レジスターメールで提出してからトータルで約40日でした。今サイトを見ると
なんと45日になってますね。
Working on applications received on September 19, 2016・・・とありますが
実際それ以降に出して既に届いてるので、ホッとしています。
新しいデザインでカッコいいですね(笑)
Check “Yes” and provide your Social Insurance Number (SIN) if you authorize IRCC to ask for your income tax and residency information for any taxation years needed to help the department determine if you meet the residency obligation as set out in Section 28 of the Immigration and Refugee Protection Act.
If you check ‘No’:
you may need to ask for your income tax and residency information directly from the CRA, or your application may be sent to a local office for further review. Either outcome may result in processing delays.