What is happening with 'signature' items that normally require the recipient to sign for them, confirming receipt?
We understand some people are reluctant to sign for an item now, and we have adjusted our processes. Where possible, and to avoid contact, we will not ask customers for their signature, except for the following products:
Xpresspost Certified
Registered Mail
Proof of Identity (POI) items
Proof of Age (POA) items
COD items
Items with customs due
Signature items other than Registered items or Xpresspost Certified items may be dropped in a safe place at your address. The same applies to customs items that have been prepaid in full online but still require a signature.
If there is no appropriate safe-drop location, or we believe the item is sensitive or especially valuable, we will leave a delivery notice card (DNC) that directs you to a local post office for pick up.
Res 8さん
EMSの番号をカナダポストのトラッキングサイトでトラックしてみてください。Noticeもらってなくて、10日間ピックアップしていなかったら送り返されます。
うちはNoticeをちゃんと置いていく配達員とそうでない人がいるので、私はいつもカナダポストのサイトでトラックして、ローカルポストオフィスに着いた時点で、Noticeがなくても局に行って受け取ります。EMSトラッキング番号とIDを提示すれば、Noticeの紙がなくても局での受け取りが可能です。(局に着いていることを証明するなら、スマホでトラッキングサイトを提示するなり、プリントアウトするなり) 20日経ってるということは、おそらくNoticeがなかったために受け取りに行かれなかったのだろうと思います。リッチモンドのセンターで受け取りが可能かはわかりませんが、局に問い合わせてみてはいかがでしょうか。
こちらの21日にはカスタムを出て、リッチモンドのセンターへ。
22日にItem processed Richmond BC、24日(今日)11時にItem out for deliveryになっていて、つい先ほど午後5時前に直にデリバリ―されました。局受け取りを覚悟していたのですが、Buzz鳴らしてくれたので取りに出て、でも直接サインではなく「代わりにサインしたからね」と言われ、荷物も郵便受けの上に置いたまま(これまでは手渡しだった)帰っていきました。
日本の3/19に出してもらってカナダの3/23月曜に受け取りました。EMSです。
今回はサインなしでと言われました。事前にウェブサイトを読んでいて、特別対応で持戻りされたら、子供を連れて取りに行かなければいけないのは嫌だなと思って、out of deliveryのメールを受け取ってからすぐにインターホンのところに「在宅なので鳴らしてください」とメモを貼っておきました。コンドです。