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No.21085
AIR CHINAはどうなのか?
by 無回答 from 無回答 2010/08/03 17:23:01

安いのですが、やっぱり危険ですかね?

2003年かいつかに空中分解したとか。でも、毎日飛行機はとんでいるわけであって、そのなかの1機のことなので心配するほどでもないのでしょうか?

ご意見、ご感想おねがいします

Res.1 by 無回答 from バンクーバー 2010/08/03 18:07:46

Crash in Korea scars Air China safety record

By Janes.com Editor Peter Felstead

The crash of an Air China Boeing 767-200, Flight CA129, has brought a tragic end to the prestigious airline’s fatality-free safety record.

Flight CA129 had taken off from Beijing and was on final approach to Kimhae Airport, near Pusan on South Korea’s southeast coast, when it struck a mountainside in bad weather at around 11.45 local time (02.45 GMT).

Of the 155 passengers and 11 crew on board, 115 were killed and 12 are missing, presumed dead. Thirty-nine survived, however, largely because they were in the front of the airliner, which struck the mountainside tail first. The dense forest of the crash site may also have cushioned the airliner’s impact to some extent, while heavy rain helped to extinguish burning aviation fuel, according to officials. The pilot and another crewmember were among the survivors, according to China’s official Xinhua news agency.

Flight CA129’s ‘black box’ flight data recorder was recovered hours after the crash, although the 13-member South Korean crash investigation team said no details of their findings would be revealed until all the flight data had been analysed. However, excerpts of the last moments of conversation between the pilot and the air traffic control tower show the pilot was unaware of the impending disaster. South Korean government statements suggested the aircraft had been blown off course by strong winds, which had forced the airliner to change the course of its final approach.

Air China was established in 1988 and became the country’s main international carrier when the former Civil Aviation Authority of China was split up to form six airlines and a conventional aviation safety agency. Its airliners have been involved in two accidents since the airline’s formation, neither of them fatal: on 22 March 1990 an Air China Trident overran the runway at Guilin, and on 6 July 1995 a Boeing 737-300 crashed after aborting take-off at Guangzhou. Its current fleet of largely Boeing-built aircraft currently numbers 50.

The Boeing 767, of which Flight CA129 was one of 10 in the Air China inventory, has what Jane’s Airport Review News Editor Gunter Endres described as “an excellent safety record”. Only three of the type have been lost over the last 10 years, two of which were Kuwaiti airliners destroyed by the coalition bombing of Baghdad airport in February 1991. The only fatal accident involving the type was on 26 May 1991, when a Lauda Air B767-300 crashed in Thailand following an engine failure, killing all 223 on board.
Res.2 by 無回答 from 無回答 2010/08/03 18:35:13

まず航空会社は第一に安全を考えなければならないと思います。

AIR CHINAは料金が安くて確かに魅力ですよね。
しかし格安料金ですが機体が中古らしくいので同様に事故も多く発生してるようです。

航空機事故率:
一般的に100万フライトにつき、死亡事故が1件と言われています。専門機関の統計によると、チャイナエアでは9万フライトに1件の死亡事故が発生しており、業界標準の10倍以上に当たります。

私が乗らない理由は1つ。安全性に問題があるからです。
私はこの航空会社に自分の命を預けられるほどの信頼がないので使用しません。

ご参考までに
Res.3 by 無回答 from 無回答 2010/08/03 19:10:53

バンクーバーから中国行くのですか?
Res.4 by 無回答 from 無回答 2010/08/03 19:15:41

中国経由で帰国されるのでは?
Res.5 by 無回答 from 無回答 2010/08/03 19:39:16

中古だから事故が多いというのは違うんだな。
整備がマニュアル通りにされていればそれなりの安全性が保たれるんだな。

中古だから事故が多いのであればカナダの軽飛行機なんかバッタバッタ落ちますわな。
Res.6 by チャイナ、チャイナ from 日本 2010/08/03 22:51:49

車でも良く整備された中古車の方が新車より安定した性能を発揮するしパソコンのソフトでもリリースされたばかりの物よりアップデートを重ねて熟成された物の方が安定している。

中国のローコストキャリアの春秋航空が茨城空港と上海往復を4千円で出しています。空港へ行くまでの足代のほうが高かったりして。

エアラインの広報に言わせると安全面以外のあらゆる事を節約していると言っており、乗務員の訓練に使われる実物大の飛行機の模型も木で出来ているとか。

運賃以外で利益を上げようと荷物の重量超過に厳しいし、機内ではお土産品のセールスピッチが激しいそうな。
Res.7 by 無回答 from バンクーバー 2010/08/04 03:08:20


飛行機事故に遭う確率は、宝くじで1等を当てるより低いと、聞いたことがあります。

もしあなたがその1回に、出遭ってしまったのならばそれはあなたの運命だったのです。諦めましょう。

航空会社は関係ありません。
Res.8 by K from バンクーバー 2010/08/04 06:55:41

事故時の補償額が少ないと聞いたことがあります。
やっぱりJALやANAなどのほうが補償額が大きいんじゃないかな?
Res.9 by 無回答 from バンクーバー 2010/08/04 07:06:53

一番恐ろしいのは航空会社が眼に見えないところで経費節減を行っていることだ。飛行機には収入になる重量、ペイロードとお金にはならないが必要なデッドロードがある。この中を操作している。
整備に必要な部品はOEMを使わずに中国製の偽物を使ったり、経験の浅いパイロットを使ったりしている。
Res.10 by 無回答 from 無回答 2010/08/04 07:43:00

>中国経由で帰国されるのでは?

直行便と中国経由の値段の問題か?
不安があるのだったら直行便だろ〜

Res.11 by 無回答 from 日本 2010/08/04 13:34:10

チャイナエアラインは台湾の航空会社なので、中国産とか中国経由とかという話題はずれてる気がしました。個人的な意見だと、ボロい車でハイウェイぶっ飛ばすほうがもっと怖い。巻き込まれるのもいやだ。
Res.12 by 無回答 from バンクーバー 2010/08/04 14:13:20


無知
Res.13 by mm from バンクーバー 2010/08/04 16:53:01

チャイナエアーラインとエアーチャイナはぜんぜん違う会社ですよ。
チャイナエアーは台湾。
エアーチャイナは中国。
Res.14 by 無回答 from 無回答 2010/08/04 21:12:40

2003年の空中分解 CHINA AIR
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